محل تبلیغات شما

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار‌ کرد: در نظام‌های آموزشی ارتقای حرفه‌ای و مهارت‌های تدریس از اصلی‌ترین مولفه‌هایی است که یک معلم باید از آنها برخوردار باشد تا بتواند کیفیت آموزش را تضمین و به بهترین وجه معلومات و دانش را به دانش‌آموزان منتقل کند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین ابزارهای رتبه‌بندی معلمان براساس سطح دانش، توانایی‌های تخصصی، حرفه‌ای و عمومی است  که از اصلی‌ترین ابزارهای مدیریت در آموزش‌و پرورش محسوب می‌شود. قبلاً در وزارت آموزش‌وپرورش این موارد را به شکل‌های مختلف اجرا می‌کردیم اما در ماده 63 برنامه ششم توسعه به صراحت بر تهیه و اجرای نظام رتبه‌بندی مبتنی بر شایستگی‌های حرفه‌ای، رقابت و مهندسی نیروی انسانی تاکید شده و این وظیفه بر عهده دولت است که این کار را انجام  دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با پیگیری در یک سال گذشته و بررسی تجارب مختلف، نظام رتبه‌بندی معلمان را تعریف و به تصویب هیئت وزیران رساندیم، در این طرح که مشمولان طبقه‌بندی مشاغل  معلمان را شامل می‌شود، معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحد آموزشی مشمول هستند که براساس صلاحیت در حوزه‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی براساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند، در  یکی از طبقات پنجگانه نظام رتبه‌بندی قرار گرفته و متناسب با امتیازات کسب شده ما‌به ازای مالی در احکام حقوقی آنها اعمال می‌شود.

مهمترین راهکار های یادگیری زبان جدید از نظر متخصصان

زندگی نامه پروفسور مجید سمیعی

تجربه یک معلم مجرب

رتبه‌بندی ,معلمان ,براساس ,نظام ,اصلی‌ترین ,حرفه‌ای ,رتبه‌بندی معلمان ,از اصلی‌ترین ,حرفه‌ای و ,نظام رتبه‌بندی ,است که

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروش کاغذ a4 درچالوس نوشهر کلاردشت